Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri | Meslek Yüksekokulu | Hasan Kalyoncu Üniversitesi

MESLEK YÜKSEKOKULU

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri

Misyonumuz

Meslek Yüksekokulumuzda, Dünya ve Türk sivil havacılığının emniyetini ve güvenliğini gerçek anlamıyla kavrayan nitelikli, sorumluluk sahibi, insani değerlere saygılı ve öz güveni yüksek profesyonel bireyler yetiştirmek.

Vizyonumuz

Küreselleşen dünyamızda ulaşımın ençok tercih edildiği hava taşımacılığı sektörüne, havacılık sektöründeki hızlı değişimleri takip eden bu koşullara kendisini geliştirmek suretiyle ayak uydurabilen,  iletişim becerileri kuvvetli, takım çalışmasına yatkın, çalıştığı kurum ve kuruluşların değerlerine bağlı, vasıflı, saygılı bireyler yetiştirmektir.

Geleceğe Bakışımız

Ulusal ve uluslararası düzeyde, yoğun rekabetin yaşandığı Havacılık Sektöründe, hızlı ve doğru tepkiler verebilen, etkili iletişim kurabilen, insan ilişkileri kuvvetli, çözüm odaklı, uluslararası havacılık kurallara hâkim olan ve Sivil Havacılık alanı ile ilgili stratejik yaklaşım geliştirebilme yeteneğine sahip bireyler yetiştirilmesini sağlamaktır.

Dr. Öğr. Üyesi Gül ÇIKMAZ

Dünya genelinde hızla büyüyen ve gelişen Sivil Havacılık Sektörüne, 2021-2022 akademik eğitim ve öğretim yılımızda Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri bölümümüzde, hava alanları ile hava yolu işletmelerinde görev alacak kabin memurları yetiştiren bir ön lisans programıdır. Bu programın temel amacı havacılık sektöründeki çalışma şartlarına uyum sağlayabilen, problemler karşısında hızlı düşünüp çözüm üretebilen, karşılaştığı sorunlarla başa çıkabilecek yeteneğe sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli olup etkili iletişim becerilerine sahip olan personeller yetiştirmektir. Kabin memurlarının temel amacı hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik tedbirlerinin sağlamak ve yolculara konforlu emniyetli ve güvenli uçuş sağlamaktır.

Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri bölümü hızla gelişen ve dinamik bir meslek alanı olduğu için dünyada ve ülkemizde birçok öğrencinin ilgisini çekmektedir.

Eğitim öğretim programımızın temel amacı öğrencilerimizin Havacılık Sektörüne gerekli hizmeti verebilecek niteliklere sahip olarak yetişebilmesi doğrultusunda hazırlanmıştır. “Kabin Memuru ” unvanını alan mezunlarımız, kazandıkları yetiler doğrultusunda havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası hizmet veren yerli işletmelerle tarifesiz sefer düzenleyen havayolu işletmelerinin yani sıra yabancı havayolu işletmelerinde de istihdam edilebileceklerdir.

Program dahilinde verilecek olan eğitimlerin içeriği, kişilere hem mesleki beceri hem de kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak nitelikte düzenlenmektedir. Uluslararası alanda havacılık dilinin İngilizce olması sebebiyle, mezun öğrencilerin dil seviyelerinin hem ulusal hem de uluslararası alanda çalışabilmelerine olanak sağlayacak düzeye getirilmesi amaçlanmaktadır.

Uçucu personel olmak istemeyen öğrencilerimiz ise Sivil Havacılığın farklı alanında faaliyet gösteren tüm işletme ve havacılık ile alakalı hizmet veren kurum ve kuruluşlarda çalışma imkanına sahip olurlar. Ve bunların içinde en popüler olanları ise havaalanı, yer hizmeti faaliyeti yürüten işletmelerin yolcu ve harekât hizmetlerinde, sivil havacılıkla ilgili her türlü firma ve şirketlerde görev alabilirler.

Sivil Havacılık sektörü günümüzde oldukça popülerleşmiştir. Bu alanda çalışan ister pilot olsun, ister hostes, ister teknisyen, ister havacılığa meraklı içi kıpır kıpır bir genç, apronun havasını soluyan herkes havacılığa gerçekten gönül verilerek ve tutkuyla bağlanır. Bu mesleğe gönül vermiş kişilerin havacılıktan ve uçaklardan ayrılması çok zordur. Mesleğin getirdiği en büyük avantaj ise farklı insanlar tanımak, tanımadığı şehirlerin sokaklarında dolaşmak, farklı ülkeleri görmek ve uluslararası hayat tecrübesine sahip olmaktır. Havacılığın içinde olmak, olaylara havacı gözüyle bakabilmek böyle bir şeydir. Bu sektörde uzun yıllar çalışmış kişilerden ve kendi tecrübemden kısaca havacılık mesleğini özetlemek istersem en çok dile gelen söz şudur. “Apronun tozunu yutan bir daha oradan ayrılamaz.”

Meslek Yüksekokulumuzun misyonu doğrultusunda öğrencilerimizin “ülkemizin sürdürülebilir gelişimine hizmet veren, toplumsal sorunlara duyarlı ve sosyal sorumluluk sahibi, mesleki etik değerlere öncelik veren, saygın ve üstün nitelikli meslek profesyonelleri” olarak yetişmelerini sağlamak en büyük amacımızdır.

Dr. Öğr. Üyesi Gül ÇIKMAZ


Program Başkanı
gul.cikmaz@hku.edu.tr
 0 (342) 211 80 80
Özgeçmiş (CV)

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Ders Planı

  1. Sınıf – 1.Yarıyıl
DERS KODU DERS Z/S T U  KREDİ AKTS ÖNKOŞUL
AİİT 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Z 2 0 2 2
TÜR 103 Türk Dili ve Edebiyatı I Z 2 0 2 2
SHK 101 Havacılıga Giriş Z 3 0 3 5
SHK 103 Kabin Görevliliğine Giriş Z 3 0 3 5
SHK105 İngilizce I Z 10 0 10 10
SHK109 Temel Bilgi Teknolojileri Z 2 0 2 3
KPD002 Kariyer Planlama Dersi Z 1 0 1 1
INT 100 Universite Hayatina Giriş Z 0 0 0 0
 
Alan içi seçmeli Dersler ( SHK 111 Yer Hizmetleri ve Ramp) S 2 0 2 2
Yarıyıl Toplam Kredi 25 30
  1. Yarıyıl – Alan Seçmeli Dersler
DERS KODU DERS Z/S T U  KREDİ AKTS ÖNKOŞUL
SHK 111 Yer Hizmetleri ve Ramp S 2 0 2 2
SHK 113 Girişimcilik S 2 0 2 2
SHK115  Tüketici Davranışı s 2 0 2 2

 2. Yarıyıl

DERS KODU DERS Z/S T U  KREDİ AKTS ÖNKOŞUL
AİİT 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Z 2 0 2 2
TÜR 104 Türk Dili ve Edebiyatı II Z 2 0 2 2
SHK 102 Havacılık Güvenliği ve Emniyet Z 3 0 3 3
SHK 104 İngilizce II Z 10 0 10 10
SHK 106 Havacılık Esaslari ve Terminolojisi z 3 0 3 3
SHK 110 Yaz Stajı Z 0 0 0 5
SHK 112 Temel İletişim ve Haberleşme Becerileri Z 3 0 3 3
 
Alan içi seçmeli dersler (SHK 120  HAVA HUKUKU) S 2 0 2 2
Yarıyıl Toplam Kredi 25 30
  1. Yarıyıl – Alan Seçmeli Dersler
SHK 118 Örgütsel Davranış S 2 0 2 2
SHK 120 Hava Hukuku S 2 0 2 2
SHK 122 Halkla İlişkiler S 2 0 2 2
SHK124 Toplam Kalite Yönetimi S 2 0 2 2

 

  1. Sınıf
  2. Yarıyıl
DERS KODU DERS Z/S T U KREDİ AKTS ÖNKOŞUL
SHK 201 İngilizce III Z 4 0 4 5
SHK 203 Mesleki  İngilizce I Z 3 3 6 7
SHK 209 Havacılık Ekip Kaynak Yönetimi CRM Z 2 0 2 3
SHK 211 Uçakta İkram ve Servis Hizmetleri Z 3 0 3 3
SHK 213 Uçuş Teorisi Ve Temel Uçak Bilgi Z 3 0 3 4
SHK 215 Havacılıkta İlk ve Acil Yardım Z 3 0 3 4
Alan içi seçmeli dersler ( SHK 217  Dünya Kültürleri ve Destinasyonları) S 2 0 2 2
Serbest seçmeli dersler S 2 0 2 2
Yarıyıl Toplam Kredi 25 30

  

  1. Yarıyıl – Alan Seçmeli Dersler

 

SHK 217 Dünya Kültürleri ve Destinasyonlari s 2 0 2 2
SHK219 Havalimanı Hizmetleri ve Yönetimi s 2 0 2 2
SHK221 İş Hukuku

  

  1. Yarıyıl

 

SHK 204 İngilizce IV Z 4 0 4 5
SHK 208 Mesleki İngilizce  II Z 3 3 6 7
SHK 216 Havacılıkta Tehlikeli Madde Kuralları Z 4 0 4 5
SHK 210 Kişisel Bakim-İmaj Yönetim Z 3 0 3 4
SHK 212 Acil Durum Emniyet Kuralları Z 4 0 4 5
Alan içi seçmeli dersler (SHK 206 Havacılıkta Mülakat Teknikleri S 2 0 2 2
Serbest  seçmeli dersler S 2 0 2 2
Yarıyıl Toplam Kredi 25 30
  1. Yarıyıl – Alan Seçmeli Dersler
SHK 206 Havacılıkta Mülakat Teknikleri S 2 0 2 2
SHK 216 Uçuş Psikolojisi ve Fizyolojisi S 2 0 2 2
SHK 220 İnsan Kaynakları

 

 

BİRİNCİ YARIYIL

  • DERS KODU VE ADI: AİİT 101/ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

KREDİ / AKTS:           Teorik 2 Saat / Hafta – Uygulama 0 / Hafta – Kredisi (Klâsik): 2  / ECTS; AKTS: 2

DERS İÇERİĞİ:          

  1. yüzyılda Osmanlı Devleti’nin durumu; Birinci Dünya Savaşı öncesinde Avrupa’nın büyük devletlerinin durumu; Avrupalıların Türklerle ilgili politikaları, Şark Meselesi, Trablusgarp ve Balkan Savaşları; Birinci Dünya Savaşı, Osmanlı Devleti’nin Savaşa Girmesi, Kafkasya ve Kanal Cepheleri; Irak ve Çanakkale Cepheleri, Çanakkale Savaşlarının sonuçları, I. Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin paylaşma planları; Brest-Litowsk Antlaşması, Wilson prensipleri, Bulgaristan, Osmanlı Devleti, Almanya ve Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nun ateşkes imzalaması; Paris Barış Konferansı ve savaşın sona ermesi, savaşın getirdiği ekonomik çöküntü ve işçi hareketleri; Mondros Mütarekesi, Azınlıkların faaliyetleri, Ordunun durumu, Damat Ferit Paşa hükümeti, İzmir’in işgali; İstanbul’dan Samsun’a uzanan yolda Mustafa Kemal, Kongreler, Misak-ı Milli’nin kabulü, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması. Milli Mücadele cepheleri, İstiklal Savaşının mali kaynakları; Saltanatın kaldırılması, Lozan Antlaşması ve önemi, Türkiye İktisat Kongresi, Halk Fırkası’nın kurulması, Cumhuriyet’in ilanı; Laik hukuk sisteminin kurulması, sosyal ve kültürel yaşam, ekonomik gelişmeler, çağdaş eğitim ve bilim; Atatürk İlkeleri, tanımı ve doğası.

 

  • DERS KODU VE ADI: TÜR 101 / Türk Dili Ve Edebiyatı I

KREDİ / AKTS:           Teorik 2 Saat / Hafta – Uygulama 0 / Hafta – Kredisi (Klâsik): 2 / ECTS;  AKTS: 2

DERS İÇERİĞİ:          

Dilin tanımı, özellikleri, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, tarihi gelişimi, doğru kullanımı, yapısı ve işleyiş kuralları. Dilin tanımı. Dil-düşünce ve duygu bağlantısı. Dil-kültür ilişkisi: Kültür nedir? Kültürü oluşturan unsurlar ve özellikleri. Kültür değişmeleri. Dil-toplum ilişkisi. Yeryüzündeki diller. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gelişimi ve tarihî devreleri. Türk lehçe ve ağızları. Konuşma dili-yazı dili. Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları. Herhangi bir Türk lehçesine ait uygulama metni üzerinde çalışma veya lehçelere ait metinler üzerinde mukayeseli çalışma. İmla kuralları. Noktalama işaretleri. Kelime türetme (yapım ekleri) Sınav kâğıtları üzerinde görüşme, cevapların değerlendirilmesi. Herhangi bir konu üzerinde tartışma. Kavram karşılıkları belirlemenin yolları (türetme, birleştirme vd.). Sözlü ve yazılı anlatım. İyi bir anlatımın nitelikleri. Gözlem yapmak, düşünmek, okumak, ana dilini iyi kullanmak. Konuşma yetersizlikleri. Türkçede vurgu; kelime vurgusu, grup vurgusu, cümle vurgusu. Karşılıklı konuşma, topluluk karşısında konuşma, toplantılar. Yazılı anlatım: cümle, paragraf. Anlatım türleri: hikâye etme, açıklama, tasvir yoluyla anlatım vd. Anlatım bozuklukları (Türkçe sınav ve kompozisyon kâğıtlarında görülen yanlışlarla televizyon, radyo, gazete vd. iletişim organlarında tespit edilen anlatım bozukluğu örnekleri). Kalıplaşmış anlatımlar: Atasözleri ve deyimler (Biçim ve kavram özellikleri). Diller arası alışveriş: Türkçenin tarihî ilişkileri, diller arası alışverişin kanalı, alıntı türleri.

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 101- Havacılığa Giriş

KREDİ / AKTS Teorik 3 Saat / Hafta – Uygulama 0 / Hafta – Kredisi (Klâsik): 3 / ECTS; AKTS: 4

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı genel Türk ve dünya sivil havacılığın tarihini, gelişimi ve konularını öğretmektir. Dersin içeriği genel olarak sivil havacılığın uluslararası ve ulusal oluşumları, tarihsel gelişimi, ekonomik ve sosyal açılardan kapsar. Geçmişten günümüze kadar yaşanan yenilikleri, yasal düzenlemeleri, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların kararlarını ve yaptırımlarını içermektedir.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Dersin Tanıtımı
  2. Sivil Havacılığın Tarihçesi ve Tarihsel Gelişimi
  3. Sivil Havacılığın Tarihçesi ve Tarihsel Gelişimi
  4. Ulusal ve Uluslararası Kurum Ve Kuruluşlar
  5. Havacılık Kanunlarını Düzenleyen Kuruluşlar ve Uluslararası Anlaşmalar
  6. Hava Araçları Tanımlama
  7. Sivil Havacılık Faaliyetleri ve Kavramları
  8. VİZE
  9. Genel Havacılık ve Mevzuatları
  10. Havaalanları
  11. Havaalanı Sistemleri
  12. Çevresel Etkiler
  13. Genel Havacılıkta Emniyet ve Kazalar
  14. Yer Hizmetleri Kuruluşları yükümlülükleri
  15. Genel Tekrar
  16. FİNAL

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK103 – Kabin Görevliliğine Giriş

KREDİ / AKTS Teorik 3 Saat / Hafta – Uygulama 0 / Hafta – Kredisi (Klâsik): 4  / ECTS; AKTS: 5

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı Ulusal ve uluslararası kurallar çerçevesinde Havayolu taşımacılığında Kabin Memurlarının uçuş operasyonu ile alakalı bütün vazife ve sorumluluklarını kavrayıp mesleği ile alakalı bilinci oluşturmak, Kabin memurlarının Ulusal ve Uluslararası Sivil Havacılık kuruluş/otoritelerini tanımalarını, onların vazife ve denetimleri ile alakalı malumat sahibi olmalarını sağlamaktır.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Ders Tanıtım
  2. Kabin Memuru Mesleğinin Tarihçesi ve Tanımı
  3. Kabin Görevlisinin Görev ve Sorumlulukları
  4. Kabin Emniyeti ve Yolcu Emniyetinin Önemi
  5. Milli ve Uluslararası Havacılık Kuruluşları Vazife Yetki Ve Sorumlulukları
  6. Kabin Görevlisi Yaşam Biçimi
  7. Genel Tekrar
  8. VİZE
  9. Görgü Ve Zarafet Ve Kuralları
  10. Etkin Iletişim, Anons Ve Diksiyon
  11. Kabin Memuru Meslegi Avantajları Ve Zorlukları
  12. Kabin Içi Kullanılan Formlar
  13. Bireysel Görünüşünüz ve Kişisel Bakım
  14. Genel Tekrar
  15. Final

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 105 – İngilizce I

KREDİ / AKTS Teorik Saat 5/ Hafta – Uygulama 5/ Hafta – Kredisi 10 (Klâsik):   / ECTS; AKTS:10

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı başlangıç (elementary) düzeyinde ingilizce dil bilgisine sahip öğrencileri alt-orta (pre-intermediate) düzeyine çıkarmaktır. Öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi için temel İngilizce gramer ve kelime bilgilerinin yanı sıra diyaloglar ve sınıf içi etkinliklerle desteklenmiş, görsel ve işitsel materyalleri kullanarak etkin bir dil öğrenim müfredatı takip edilmesi bu dersin amaçlarıdır. Yeni başlayanlar için temel düzey ingilizce (zamanlar, sözcük bilgisi, cümle kuralları) anlatılmaktadır. “to be” fiili, possessive adjectives; questions and negatives; present simple tense; social expressions; informal letter; “there is”, “there are”, “how many”, “how much”, “this”, “that”; directions, prepositions of place; some, any, these, those; linking words; can, can’t, could, couldn’t;  formal letter; past simple tense; regular verbs, irregular verbs; silent letters; special occasions konuları ders içeriğinde yer almaktadır.

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK109- Temel Bilgi Teknolojileri

KREDİ / AKTS Teorik Saat 2/ Hafta – Uygulama 0 / Hafta – Kredisi 2 (Klâsik):   / ECTS; AKTS: 3

 

DERS İÇERİĞİ

Bilişim sistemleri, Microsoft Office yazılımlarının (Word, Excel, Powerpoint) etkin biçimde kullanılabilmesi, e-posta ve internet güvenliği konularında bilgi sahibi olunması, e-öğrenme, e-devlet gibi uygulamaların kullanılabilmesi.

 

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Bilgisayarın tarihçesi, yapısı ve bileşenleri
  2. Microsoft Office Yazılımları – Word
  3. Microsoft Office Yazılımları – Excel
  4. Microsoft Office Yazılımları – Powerpoint
  5. E-posta sisteminin temel özellikleri
  6. İnternet kullanımı ve güvenliği
  7. Vize
  8. Ağ teknolojileri – bağlantı şekilleri
  9. Bilgisayar türleri ve karşılaşılan sorunlar
  10. Sosyal ağlar ve sosyal medya
  11. Bilişim suçları, fikri haklar ve bilişim hukuku
  12. E-öğrenme ve e-devlet uygulaması
  13. Bilgisayar ağ ve güvenliği, kötü niyetli yazılımlar
  14. Final

 

 

İKİNCİ YARIYIL

 

  • DERS KODU VE ADI: AİİT 101/ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

KREDİ / AKTS:           Teorik 2 Saat / Hafta –  Uygulama 0 / Hafta – Kredisi (Klâsik): 2  / ECTS; AKTS: 2

DERS İÇERİĞİ

  1. yüzyılda Osmanlı Devleti’nin durumu; Birinci Dünya Savaşı öncesinde Avrupa’nın büyük devletlerinin durumu; Avrupalıların Türklerle ilgili politikaları, Şark Meselesi, Trablusgarp ve Balkan Savaşları; Birinci Dünya Savaşı, Osmanlı Devleti’nin Savaşa Girmesi, Kafkasya ve Kanal Cepheleri; Irak ve Çanakkale Cepheleri, Çanakkale Savaşlarının sonuçları, I. Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin paylaşma planları; Brest-Litowsk Antlaşması, Wilson prensipleri, Bulgaristan, Osmanlı Devleti, Almanya ve Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nun ateşkes imzalaması; Paris Barış Konferansı ve savaşın sona ermesi, savaşın getirdiği ekonomik çöküntü ve işçi hareketleri; Mondros Mütarekesi, Azınlıkların faaliyetleri, Ordunun durumu, Damat Ferit Paşa hükümeti, İzmir’in işgali; İstanbul’dan Samsun’a uzanan yolda Mustafa Kemal, Kongreler, Misak-ı Milli’nin kabulü, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması. Milli Mücadele cepheleri, İstiklal Savaşının mali kaynakları; Saltanatın kaldırılması, Lozan Antlaşması ve önemi, Türkiye İktisat Kongresi, Halk Fırkası’nın kurulması, Cumhuriyet’in ilanı; Laik hukuk sisteminin kurulması, sosyal ve kültürel yaşam, ekonomik gelişmeler, çağdaş eğitim ve bilim; Atatürk İlkeleri, tanımı ve doğası.

 

  • DERS KODU VE ADI: TÜR 101 / Türk Dili Ve Edebiyatı II

KREDİ / AKTS:           Teorik 2 Saat / Hafta –  Uygulama 0 / Hafta – Kredisi (Klâsik): 2 / ECTS;  AKTS: 2

DERS İÇERİĞİ

Dilin tanımı, özellikleri, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, tarihi gelişimi, doğru kullanımı, yapısı ve işleyiş kuralları. Dilin tanımı. Dil-düşünce ve duygu bağlantısı. Dil-kültür ilişkisi: Kültür nedir? Kültürü oluşturan unsurlar ve özellikleri. Kültür değişmeleri. Dil-toplum ilişkisi. Yeryüzündeki diller. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gelişimi ve tarihî devreleri. Türk lehçe ve ağızları. Konuşma dili-yazı dili. Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları. Herhangi bir Türk lehçesine ait uygulama metni üzerinde çalışma veya lehçelere ait metinler üzerinde mukayeseli çalışma. İmla kuralları. Noktalama işaretleri. Kelime türetme (yapım ekleri) Sınav kâğıtları üzerinde görüşme, cevapların değerlendirilmesi. Herhangi bir konu üzerinde tartışma. Kavram karşılıkları belirlemenin yolları (türetme, birleştirme vd.). Sözlü ve yazılı anlatım. İyi bir anlatımın nitelikleri. Gözlem yapmak, düşünmek, okumak, ana dilini iyi kullanmak. Konuşma yetersizlikleri. Türkçede vurgu; kelime vurgusu, grup vurgusu, cümle vurgusu. Karşılıklı konuşma, topluluk karşısında konuşma, toplantılar. Yazılı anlatım: cümle, paragraf. Anlatım türleri: hikâye etme, açıklama, tasvir yoluyla anlatım vd. Anlatım bozuklukları (Türkçe sınav ve kompozisyon kâğıtlarında görülen yanlışlarla televizyon, radyo, gazete vd. iletişim organlarında tespit edilen anlatım bozukluğu örnekleri). Kalıplaşmış anlatımlar: Atasözleri ve deyimler (Biçim ve kavram özellikleri). Diller arası alışveriş: Türkçenin tarihî ilişkileri, diller arası alışverişin kanalı, alıntı türleri.

 

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 102 Havacılık Güvenliği ve Emniyet

KREDİ / AKTS Teorik 3 Saat / Hafta – Uygulama 0 / Hafta – Kredisi (Klâsik): 3  / ECTS; AKTS: 3

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin genel amacı havacılık güvenliği ve emniyeti ile ilgili mevzuatı ve önemini öğrenmek. Dersin genel içeriği Havacılık güvenliği ve emniyeti ile ilgili temel kavramlar, havacılık güvenliği ve emniyeti ile ilgili ulusal düzenlemeler, havaalanı güvenliği ile ilgili plan ve programlardır.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Dersin Tanıtımı
  2. Havacılık güvenliğine ve emniyetine giriş
  3. Sivil havacılık güvenliği ve emniyeti düzenlemeleri ve ilgili kuruluşlar
  4. SMS yönetiminin önemi
  5. Havacılık güvenliği ve emniyetinde insan faktorleri ve etkili olan unsurlar
  6. Genel Tekrar
  7. VIZE
  8. Havaalani Fiziki Güvenlik önlemleri ve güvenlik ekipmanları
  9. Hava Kargo güvenliği ve emniyeti
  10. Siber saldırılar ve hava trafik yönetimi güvenliği
  11. Yolcu profili, Davranış analizi ( profılıng), tutuklu, DEPORTE ve INAD yolcular
  12. Yolcu profili, Davranış analizi ( profılıng), tutuklu, DEPORTE ve INAD yolcular
  13. Uçak kaçırma (Hijacking) Kural dışı hareket eden yolcu
  14. Genel Tekrar
  15. Genel Tekrar
  16. FINAL

 

 

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 104/ İngilizce II

KREDİ / AKTS:           Teorik 10 Saat / Hafta –  Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 10 / ECTS;  AKTS: 10

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı başlangıç (elementary) düzeyinde ingilizce dil bilgisine sahip öğrencileri alt-orta (pre-intermediate) düzeyine çıkarmaktır. Öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi için temel İngilizce gramer ve kelime bilgilerinin yanı sıra diyaloglar ve sınıf içi etkinliklerle desteklenmiş, görsel ve işitsel materyalleri kullanarak etkin bir dil öğrenim müfredatı takip edilmesi bu dersin amaçlarıdır. Yeni başlayanlar için temel düzey ingilizce (zamanlar, sözcük bilgisi, cümle kuralları) anlatılmaktadır. “to be” fiili, possessive adjectives; questions and negatives; present simple tense; social expressions; informal letter; “there is”, “there are”, “how many”, “how much”, “this”, “that”; directions, prepositions of place; some, any, these, those; linking words; can, can’t, could, couldn’t;  formal letter; past simple tense; regular verbs, irregular verbs; silent letters; special occasions konuları ders içeriğinde yer almaktadır.

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 106Havacılık Esasları ve Terminolojisi I

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 3/ Hafta –Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 3 / Ects;  Akts: 3

DERS İÇERİĞİ

Dersin amacı ve içeriği ise sivil havacılık sistemini, ulusal ve uluslararası organizasyonları, uçuş ve uçakta kullanılan terimleri, dokümanlarda kullanılan terimleri öğretmektir. Öğrencilerde havacılık kültürünü oluşturmak ve öğrencilerini havacılık terminolojisi konusunda bilgilendirmektir.

 

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Ders Tanımı
  2. Havacılık Alfabesi
  3. Havacılık terimleri
  4. Havalimanı Kodları
  5. Havacılık formları terimleri
  6. Sık kullanılan kısaltmalar
  7. Genel Tekrar
  8. VIZE
  9. Uçuş Terimleri
  10. Kabin içi kullanılan terimler
  11. Havayolu formlarında kullanılan terimler
  12. Havayolu Kısaltmaları
  13. Bilet ve Bagaj Terimleri
  14. Yolcu Terimleri
  15. Acil Durum Terimleri
  16. Final

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 112- Temel İletişim ve haberleşme Becerileri

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 3/ Hafta – Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 3/ ECTS; AKTS: 3

DERS İÇERİĞİ

Hayatın her alanında kurulabilecek iletişim ve yönetim kabiliyetleri kazanmak. İletişim eksikliğinde meydana gelebilecek çatışmalara müdahale edebilmek kavramsal çerçevesi, havacılıkta iletişim, havacılık iletişiminin sonuçları ve oluşan kazaların incelenmesi, kabin içi iletişim teknikleri, beden dili kullanımı ve etkin dinleme. Bu derste öğrencilere sivil havacılıkta iletişimin önemi, iletişim türlerini iletişimin çeşitliliğinin ve etkinliğinin farkındalığını, İletişimde algının önemi ile kişisel özelliklerin bağlantısını kurabilmeyi öğretmektir.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Ders Tanıtım
  2. İletişime giriş
  3. Etkili iletişim kavramları
  4. İletişim sürecindeki unsurlar
  5. Etkin dinleme
  6. Beden dili
  7. Ölçme Değerlendirme
  8. Davranış biçimleri
  9. Stres yönetimi
  10. Çatışma Yönetimi
  11. Liderlik
  12. Ekip olabilme becerileri
  13. Kurumsal iletişim
  14. Hizmet
  15. Genel Tekrar
  16. Final

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 110– Yaz stajı

KREDİ / AKTS:           Teorik  Saat  / Hafta –  Uygulama  / Hafta – Kredisi (Klâsik): / ECTS;  AKTS: 5

DERS İÇERİĞİ

Stajın amacı öğrencilerin akademik çalışmalarını saha deneyimi ile güçlendirmeleridir. Bu staj öğrencilerin kariyere yönelik ilgilerini netleştirmeleri için önemli bir fırsattır.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Ders Tanımı
  2. FINAL

 

 

 

 

 

 

 

 

ÜÇÜNCÜ YARIYIL

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 201/ İngilizce III

KREDİ / AKTS:           Teorik 4 Saat / Hafta –  Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 4 / ECTS;  AKTS: 5

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı başlangıç (elementary) düzeyinde ingilizce dil bilgisine sahip öğrencileri alt-orta (pre-intermediate) düzeyine çıkarmaktır. Öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi için temel İngilizce gramer ve kelime bilgilerinin yanı sıra diyaloglar ve sınıf içi etkinliklerle desteklenmiş, görsel ve işitsel materyalleri kullanarak etkin bir dil öğrenim müfredatı takip edilmesi bu dersin amaçlarıdır. Yeni başlayanlar için temel düzey ingilizce (zamanlar, sözcük bilgisi, cümle kuralları) anlatılmaktadır. “to be” fiili, possessive adjectives; questions and negatives; present simple tense; social expressions; informal letter; “there is”, “there are”, “how many”, “how much”, “this”, “that”; directions, prepositions of place; some, any, these, those; linking words; can, can’t, could, couldn’t;  formal letter; past simple tense; regular verbs, irregular verbs; silent letters; special occasions konuları ders içeriğinde yer almaktadır.

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 203– Mesleki İngilizce III

KREDİ / AKTS Teorik Saat 3 / Hafta – Uygulama 3/ Hafta – Kredisi 6 (Klâsik):   / ECTS; AKTS: 7

 

DERS İÇERİĞİ

 

İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi.

 

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

 

  1. The pre-flight briefing
  2. Welcome on board
  3. Welcome on board (cont.) / After take-off and into the flight
  4. After take-off and into the flight (cont.)
  5. Food and drinks (cont.)
  6. Food and drinks (cont.)
  7. Minor passenger problems
  8. ARA SINAV
  9. Minor passenger problems
  10. In-flight emergencies
  11. In-flight emergencies (cont.) / Complaints and disruptive passengers
  12. Complaints and disruptive passengers (cont.) / Preparing for landing
  13. Preparing for landing (cont.)
  14. Saying goodbye
  15. General Review
  16. FİNAL

 

 

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 209/ Havacılık Ekip Kaynak Yönetimi CRM

KREDİ / AKTS:           Teorik 2 Saat / Hafta –  Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 3 / ECTS;  AKTS: 3

DERS İÇERİĞİ

 

Dersin Amacı:
CRM’in amacı olan uçak kazalarında insan hatasını azaltmak ve uçak kaza kırımını en aza indirmek için uçuş emniyeti ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olmalarını ve buna paralel olarak da uçuş emniyeti ile ilgili becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği:

Havacılıkta İnsan Faktörü; CRM’in İlke ve Amaçlarına İlişkin Genel Talimatlar; İnsan Performansı ve Limitleri; Tehdit ve Hata Yönetimi; Kişisel Farkındalık, İnsan Hataları ve Güvenilirlik, Tavırlar ve Davranışlar, Öz Değerlendirme ve Öz Eleştiri; Stres ve Stres Yönetimi; Bitkinlik ve Teyakkuz; Girişkenlik/İddiacılık, Durumsal Farkındalık, Bilgi Edinme ve Kullanma konuları işlenecektir.

Dersin Öğrenme Çıktıları:

  • CRM ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur.
  • Havacılıkta insan faktörlerinin önemini öğrenir ve uygular.
  • İnsan hatası ve güvenilirliği, hata zinciri, hata önleme ve algılama konusunda bilgi sahibi olur.
  • Doğru iletişim ve koordinasyon, insan performansı ve limitleri becerileri ve karar verme sürecini anlar ve uygular.
  • Tehdit ve hata yönetimi, ekip davranışı ve sinerji, durumsal farkındalık becerisi kazanır.
  • Zorluklarla başa çıkabilme yetisi kazanır ve irkilme & şaşırma etkisi hakkında bilgi sahibi

 

Haftalık konu/kaynak/metodoloji

  • CRM’in Tanımı ve Temel Prensipleri, CRM’in İlke ve Amaçlarına İlişkin Genel Talimatlar
  • Havacılık Sektöründe İnsan Faktörü –İsviçre Peyniri ve SHELL
  • Kişilik, Kişisel Farkındalık, Güvenilirlik, Öz Eleştiri, Öz Değerlendirme, Tutum ve Davranışlar
  • Havacılıkta İnsan Performansı ve Limitleri
  • Havacılıkta Stres Yönetimi
  • Havacılıkta İş Yükü Yönetimi, Bitkinlik ve Teyakkuz
  • Liderlik, Karar Verme ve Israrcı Kararlılık (Girişkenlik/İddiacılık)
  • Durumsal Farkındalık
  • Tehdit ve Hata Yönetimi
  • Havacılıkta Bilgi Yönetimi ve Uygulamaya Geçme
  • Organizasyonel Kültür, Yolcu, İnsan ve Sağlık Faktörleri, Kalabalık Kontrolü ve Havacılık Sendromları
  • İrkilme ve Şaşırma Etkisi – Startle & Surprise Effect, Zorluklarla Başa Çıkabilmek ve Psikolojik Dayanıklılık Geliştirmek – Resilience Development
  • Genel Tekrar

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 211- Uçakta İkram ve Servis Hizmetleri

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 3 / Hafta –  Uygulama  / Hafta – Kredisi (Klâsik):3 / Ects;  Akts: 4

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amaci ogrencilerimize sivil havacilik kabin hizmetlerinde  İkram ve servisin önemi öğretilmektedir.

 

  1. İçecek Servisi Yaparken Uyulması Gereken Kurallar
  2. Uçakta İkram Ve Servis Kuralları
  3. Uçakta İkram Ve Servis Kuralları
  4. Uçakta İkram Ve Servis Kuralları
  5. Uçakta İkram Ve Servis Kuralları
  6. Genel Tekrar
  7. Vize
  8. İkram Ve Servis Uygulamaları
  9. İkram Ve Servis Uygulamaları
  10. İkram Ve Servis Uygulamaları
  11. İkram Ve Servis Uygulamaları
  12. İkram Ve Servis Uygulamaları
  13. Genel Tekrar
  14. Fınal

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 213- Uçuş Teorisi Ve Temel Uçak Bilgisi

KREDİ / AKTS Teorik Saat 3/ Hafta –  Uygulama 0 / Hafta – Kredisi 3(Klâsik):  / ECTS; AKTS 4:

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı temel uçak bilgisinin öğrencilere verilmesi ve öğrencilerin uçuş hakkında temel bilgileri edinmesini sağlamaktır.Hava aracları yapısı ile alakalı temel bilgi, aerostatik ve aerodinamik tutunma, genel teknik özellikler, uçak tipleri, kontrol yüzeyleri, motor ve yakıt sistemleri, oksijen ve basınçlandırma sistemleri, uçuş ve safhaları ile alakalı temel bilgi, hava taşıtı yüzey kirlenmesinin etkileri.

 

  1. Uçmanın teorisi; Uçak nasıl uçar, Hareketleri ve Dengesi
  2. Genel uçak (dar ve geniş gövde, uçağın ana parçaları)
  3. Genel uçak tanıtımı ( uçak boyutları, APU, Pnomatik, hidrolik ve elektrik güç havalandırma ve basınçlandırma)
  4. Kokpit bölümü
  5. Yolcu kabini
  6. Kabin Ekibi İstasyonları
  7. Vize
  8. Temel kavramlar, hareket, izafi hareket, standart atmosfer
  9. Uçmanın prensipleri (taşıma, sürükleme, moment ve aferisttik yükler)
  10. Uçak tipleri
  11. Kanat, Ana uçuş kumanda yüzeyleri ve özellikleri
  12. Uçak Gövde Sistemleri, Havalandırma ve Basınç Sistemi
  13. Genel Tekrar
  14. FİNAL

 

 

 

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 215- Havacılıkta İlk ve Acil Yardım

KREDİ / AKTS Teorik Saat 3/ Hafta –  Uygulama 0 / Hafta – Kredisi 3(Klâsik):  / ECTS; AKTS 4:

DERS İÇERİĞİ

 

Dersin amacı Kabin ekibinin uçuş sırasında karşılaşabileceği normal olmayan, acil durumlarda, uçuş emniyeti ile ilgili prosedürlere uygun hareket edebilmesi için gerekli teorik ve uygulamalı eğitimi almasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği:

Kabinde Yavaş ve Ani Basınç Boşalması, Yangın Prosedürleri, Acil Durum Emniyet Ekipmanları, Suya (Ditching) ve Karaya Tahliye Prosedürleri, İnkapasite Pilot ve Hayatta Kalma Mücadelesi gibi olaylar Acil Durum Emniyet Kuralları kapsamında ele alınır. Öğrenciler bu konuları teorik ve uygulamalı olarak mock-up sınıfında görürler.

 

 

DÖRDÜNCÜ YARIYIL

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 204/ İngilizce IV

KREDİ / AKTS:           Teorik 4 Saat / Hafta –  Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 4 / ECTS;  AKTS: 5

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı başlangıç (elementary) düzeyinde ingilizce dil bilgisine sahip öğrencileri alt-orta (pre-intermediate) düzeyine çıkarmaktır. Öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi için temel İngilizce gramer ve kelime bilgilerinin yanı sıra diyaloglar ve sınıf içi etkinliklerle desteklenmiş, görsel ve işitsel materyalleri kullanarak etkin bir dil öğrenim müfredatı takip edilmesi bu dersin amaçlarıdır. Yeni başlayanlar için temel düzey ingilizce (zamanlar, sözcük bilgisi, cümle kuralları) anlatılmaktadır. “to be” fiili, possessive adjectives; questions and negatives; present simple tense; social expressions; informal letter; “there is”, “there are”, “how many”, “how much”, “this”, “that”; directions, prepositions of place; some, any, these, those; linking words; can, can’t, could, couldn’t;  formal letter; past simple tense; regular verbs, irregular verbs; silent letters; special occasions konuları ders içeriğinde yer almaktadır.

 

 

 

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 208– Mesleki İngilizce IV

KREDİ / AKTS Teorik Saat 3 / Hafta – Uygulama 3/ Hafta – Kredisi 6 (Klâsik):   / ECTS; AKTS: 7

 

DERS İÇERİĞİ

 

İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi.

 

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

 

  1. The pre-flight briefing
  2. Welcome on board
  3. Welcome on board (cont.) / After take-off and into the flight
  4. After take-off and into the flight (cont.)
  5. Food and drinks (cont.)
  6. Food and drinks (cont.)
  7. Minor passenger problems
  8. ARA SINAV
  9. Minor passenger problems
  10. In-flight emergencies
  11. In-flight emergencies (cont.) / Complaints and disruptive passengers
  12. Complaints and disruptive passengers (cont.) / Preparing for landing
  13. Preparing for landing (cont.)
  14. Saying goodbye
  15. General Review
  16. FİNAL

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 216/ Havacılıkta Tehlikeli Madde Kuralları

KREDİ / AKTS:           Teorik 4 Saat / Hafta –  Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 4 / ECTS;  AKTS: 5

DERS İÇERİĞİ

 

Dersin amacı tehlikeli maddelerin yolcu beraberinde taşınması konusunda, kabin personelinin eğitilmesiyle, kuralların doğru uygulanmasını sağlayarak uçuş emniyetinin oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği:

Tehlikeli Madde Kurallarının Genel Felsefesi, Tehlikeli Madde Kurallarının Uygulanması, Tehlikeli Madde Tanımı, Genel Taşıma Gereklilikleri, Tehlikeli Madde Taşımacılığının Sorumlulukları, Göndericinin Sorumlulukları, Taşıyıcının Sorumlulukları, Tehlikeli Madde Limitleri, Havayolu ile Taşınması Yasak Olan Tehlikeli Maddeler, Gizli Tehlikeli Maddeler, Yolcu ve Ekip Beraberinde Taşınmasına İzin Verilen Tehlikeli Maddeler, Hava Postasında Tehlikeli Maddelerin Taşınması, Taşıyıcı Mülkiyetindeki Tehlikeli Maddeler, Hava Kargosu Olarak İzin Verilen Tehlikeli Maddeler İstisnai Miktardaki Tehlikeli Maddeler, Sınırlandırılmış Miktarda Tehlikeli maddeler, SHGM Sıvı Kısıtlamaları, Tehlikeli Madde Sınıfları, Patlayıcılar, Gazlar, Yanıcı Sıvılar, Yanıcı Katılar, Oksitleyiciler ve Organik Peroksitler, Zehirli ve Bulaşıcı Maddeler, Radyoaktif Maddeler, Aşındırıcılar, Çeşitli Tehlikeli Maddeler, Tehlikeli Maddelerin Etiketlenmesi ve İşaretlenmesi, Notoc Formu, Tehlikeli Maddelerle İlgili Acil Durumlara Karşı Uygulanacak Usuller

Dersin Öğrenme Çıktıları:

1)Tehlikeli maddeler ile ilgili bilgi sahibi olur.

2)Tehlikeli maddeleri sınıflandırır.

3)2.3.A Tablosunu okumayı ve sınınflandırmayı öğrenir.

4)Tehlikeli maddeler acil durum prosedürlerini öğrenir ve uygular.

5)Taşıyıcı mülkiyetindeki tehlikeli maddeler ile ilgili bilgi sahibi olur.

 

Haftalık konu/kaynak/metodoloji:

  • Tehlikeli Madde Kurallarının Genel Felsefesi, Tanımı ve Yasal Dayanakları
  • Tehlikeli Madde Kazalarının İncelenmesi
  • Tehlikeli Madde Kaza Ve Olaylarının İncelenmesi
  • Tehlikeli Madde Taşımacılığında Sorumluluklar
  • Uygulamadaki ICAO Teknik Talimatları Gereğince Tehlikeli Maddeler Listesi
  • Beyan Edilmemiş Tehlikeli Maddelerin Tanınması ve Gizli Tehlikeli Maddeler
  • Tehlikeli Madde Limitleri, Yolcu ve Ekip Beraberindeki Tehlikeli Maddeler Listesi
  • ARA SINAV
  • Tehlikeli Maddelerin Sınıflandırılması
  • Tehlikeli Maddelerin Sınıflandırılması
  • Tehlikeli Madde İşaretleme ve Etiketleme Kuralları
  • Tehlikeli Maddelerin Saklama Ve Yükleme Kuralları
  • Özel Yüklerin Bildirimi NOTOC (Special Load Notification to Captain), Özel Yüklerin Ekibe Bildirilmesi
  • Kabin Ekibi İçin Tehlikeli Madde Acil Durum Uygulama Usulleri, Tehlikeli Madde Kaza ve Olaylarının Raporlanması
  • Genel Tekrar
  • Final Sınavı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 210/ Kişisel Bakım ve İmaj Yönetimi

KREDİ / AKTS:           Teorik 3 Saat / Hafta –  Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 3 / ECTS;  AKTS:4

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı havayolu işletmecisinin her kademesinde çalışacak, işinin gerektirdiği özellikleri öğretmektir. Uçucu personelin görev ve sorumlulukları ile birlikte imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konularında öğrencilerimizi sektöre en uygun bir şekilde yetiştirmektir amacımız.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

1 Ders Tanımı
2 Kabin Memuru Görev Ve Sorumlulukları
3 Personel Kuralları
4 Üniforma Taşıma Kuralları ve taşımında Dikkat Edilecekler
5 Dış Görünüş Ve Kişisel Davranışlar
6 Uygulamalı Anlatım
7 Genel Tekrar
8 VİZE
9 İmaj Yönetimi
10 Kişisel Bakım, Hijyen Ve Sağlıklı Yaşam
11 Ağız Ve Diş Sağlığı, El Tırnak Temizliği Ve Bakımı
12 Sağlıklı Beslenme Ve Beslenmenin Uçuşa Etkisi
13 Genel Görünüm Ve Makyaj
14 Kabin Ekibinin Taşıması Zorunlu Doküman Belgeler Ve Yanlarında Taşıması Gereken Eşyalar
15 Uygulamalı, Genel Tekrar
16 Final

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 212/ Acil Durum Emniyet Kuralları

KREDİ / AKTS:           Teorik 4Saat / Hafta –  Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik): 4 / ECTS;  AKTS:5

DERS İÇERİĞİ

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

Ders icerigi genel olarak sunlari kapsar acil durumların nelerden oluştuğu, yaşanabilecek acil durumların neler olabileceği, acil durumlar karşısında kullanılan acil durum malzemeleri.

Kabinde Yavaş ve Ani Basınç Boşalması, Yangın Prosedürleri, Acil Durum Emniyet Ekipmanları, Suya (Ditching) ve Karaya Tahliye Prosedürleri, İnkapasite Pilot ve Hayatta Kalma Mücadelesi gibi olaylar Acil Durum Emniyet Kuralları kapsamında ele alınır. Öğrenciler bu konuları teorik ve uygulamalı olarak mock-up sınıfında görürler.

 

 

 

 

 

 

SEÇMELİ DERSLER

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 111- Yer Hizmetleri ve Ramp

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 2 / Hafta – Uygulama / Hafta – Kredisi (Klâsik):2 / Ects;  Akts: 2

DERS İÇERİĞİ

Yer hizmetleri kavramı ve gelişimi, yer hizmetleri faaliyetleri ve mevzuatı, yer hizmetleri kuruluşlarında yönetim ve organizasyon, yer hizmetlerinde kullanılan ekipmanlar, ramp ve uçuş operasyon hizmetleri, kargo,posta ve diğer hizmetler.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Ders Tanıtım
  2. Yer Hizmetleri Kavramı ve Gelişimi
  3. Yer hizmetleri faaliyetleri ve mevzuatı
  4. Yer hizmet kuruluşlarında yönetim ve organizasyon
  5. Yer hizmetlerinde kullanılan ekipmanlar
  6. Yer hizmetlerinde kullanılan ekipmanlar
  7. Yolcu hizmetleri uygulamaları
  8. Yolcu hizmetleri uygulamaları
  9. Yolcu hizmetleri uygulamaları
  10. Yük kontrolü ve haberleşme
  11. Ramp ve uçuş operasyon hizmetleri
  12. Ramp ve uçuş operasyon hizmetleri
  13. Kargo, posta ve diğer yer hizmetleri
  14. Kargo, posta ve diğer yer hizmetleri
  15. Genel Tekrar
  16. FİNAL

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 120- Havacılık Hukuku

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 3 / Hafta –  Uygulama  / Hafta – Kredisi (Klâsik):3 / Ects;  Akts: 3

DERS İÇERİĞİ

Bu dersimizin temel amacı havacılığın hukuki boyutunu detaylı olarak öğretmektir ve havacılık hukuku alanında uzmanlaşmak isteyen bireylerin gerek teorik gerekse pratik açılardan yetiştirilmesine katkıda bulunmaktadır.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Ders Tanımı
  2. Havacılık Hukuku
  3. Uluslararası Havacılık Hukukunun Gelişimi
  4. Ülkemizde Havacılık Hukukunun Gelişimi
  5. Şikago Konvansiyonu Ve Ekleri
  6. Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Hukuku
  7. Genel Tekrar
  8. Ölçme Değerlendirme
  9. Havacılık İle İlgili Ulusal Kurumları
  10. Havacılık İle İlgili Uluslararası Kurumlar
  11. Uluslararası Hava Ceza Hukuku
  12. Uluslararası Hava Özel Hukuku
  13. Türk Sivil Havacılık Mevzuatı ve Emsal Kararlar
  14. Genel Tekrar
  15. Genel Tekrar
  16. FINAL

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 113– Girişimcilik

KREDİ / AKTS Teorik Saat 2/ Hafta – Uygulama 0 / Hafta – Kredisi (Klâsik): 2 / ECTS; AKTS:2

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin içeriği; girişimcilik kavramının tarihsel gelişimi ve girişimcilik süreci, girişimcilikte yaratıcılık ve yenilikçilik, iş kurma süreci: mevcut bir işletmeyi almak, franchising sistemi, iş modelinin ve iş stratejilerinin oluşturulması, iş planlarının hazırlanması, iş planının bölümleri: ürün /hizmet ve stratejiler, iş planının bölümleri: pazarlama planı ve stratejileri, iş planının bölümler i:finansal plan ve üretim planı, iş planının bölümleri: yönetim planı, ülkemizde girişimciliğe destek veren kuruluşlar ve destek koşullarıdır.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Girişimciliğin kavramı ve ortaya çıkışı
  2. Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar
  3. Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları
  4. Girişimcilerde bulunması gereken özellikler
  5. Girişimcilerin başarı ve başarısızlık sebepleri
  6. Girişimcilik türleri
  7. Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri
  8. Vize
  9. Girişimcilik ve yaratıcılık
  10. Girişimcilik ve yenilikçilik
  11. İş fikirleri üretmenin önemi ve iş planların hazırlanması
  12. Küçük ve Orta ölçekli İşletmeler
  13. İşletmelerin kuruluşu
  14. Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri
  15. Genel Değerlendirme
  16. Final

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 115Tüketici Davranışı

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 2 / Hafta –  Uygulama  / Hafta – Kredisi (Klâsik):2 / Ects;  Akts: 2

DERS İÇERİĞİ

 

Bu dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicinin kim olduğunu ve tüketim karar verme modellerinin ne olduğunu anlamak, Tüketim kararlarında önemli olan algı, öğrenme, iletişim, motivasyon, kişilik ve tutum oluşumu gibi temel kavramları anlamak.

 

  1. Tüketici Davranışı kavramını anlama
  2. Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri
  3. Algı
  4. Öğrenme ve hafıza
  5. Motivasyon ve değerler
  6. Vize
  7. Benlik
  8. Kişilik ve yaşam biçimi
  9. Tüketicinin Tutum Oluşturma ve Tutum Değiştirme süreçleri
  10. Tutum ve ikna
  11. Karar alma
  12. Satın alma ve tüketme
  13. Organizasyonel karar alma, Donem proje sunumu
  14. Final Sınavı

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 217- Dünya Kültürleri ve Destinasyon

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 2 / Hafta –  Uygulama  / Hafta – Kredisi (Klâsik):2 / Ects;  Akts: 2

DERS İÇERİĞİ

Dünyanın çeşitli yörelerinde hâkim olan kültürlere ilişkin detaylar. Bir havayolunun temel şebeke yapısı içindeki destinasyonlara ilişkin bilgiler.

Görevleri gereği dünyanın çeşitli ülkelerinde bulunacak kabin memuru adaylarının dünyanın değişik kültürleri hakkında bilgi sahibi olması bu mesleğin en önemli gereksinimleri nedir ve bu dersin amacı ise bunu sağlamaktır. Önemli uçuş destinasyonları hakkında temel bilgilerin öğrenilmesini sağlamaktır. Ve dünya genelindeki havacılık kültürü kavramına yaklaşım.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Ders Tanımı
  2. Kültürel Özellikler, Kültürel Boyutlar
  3. Kültürel Özellikler, Kültürel Boyutlar
  4. Kültürlerarası Farklılıklar
  5. Toplumsal ve Kurumsal Kültürlerarası Farklılıklar
  6. Yönetim Uygulamalarında Kültürlerarası Farklılıklar
  7. Genel Tekrar
  8. Vize
  9. Avrupa Kıtasında Ülkeler Ülkelerin Coğrafi Konumları, ülkelerin başkentleri ve Ülkelerin Kültürel Özellikleri
  10. Asya Kıtasındaki Ülkeler, Ülkelerin Coğrafi Konumları, ülkelerin başkentleri ve Ülkelerin Kültürel Özellikleri
  11. Afrika Kıtasındaki Ülkeler, Ülkelerin Coğrafi Konumları, ülkelerin başkentleri ve Ülkelerin Kültürel Özellikleri
  12. Güney Amerika Kıtasındaki Ülkeler, Ülkelerin Coğrafi Konumları, ülkelerin başkentleri ve Ülkelerin Kültürel Özellikleri
  13. Kuzey Amerika Kıtasındaki Ülkeler, Ülkelerin Coğrafi Konumları, ülkelerin başkentleri ve Ülkelerin Kültürel Özellikleri,Antartika Kıtasındaki Ülkeler, Ülkelerin Coğrafi Konumları, ülkelerin başkentleri ve Ülkelerin Kültürel Özellikleri
  14. Final

 

 

 

DERS KODU VE ADI: SHK 118– Örgütsel Davranış

KREDİ / AKTS Teorik Saat 2/ Hafta –  Uygulama 0 / Hafta – Kredisi 2(Klâsik):  / ECTS; AKTS 2:

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin içeriği; davranış, kişilerarası iletişim, örgüt içerisindeki grup içi ve gruplar arası iletişim, birey, grup ve örgüt performanslarının iyileştirilmesi ve yönetimin rolü, örgütsel davranışın bilimsel temelleri, Örgüt içinde birey ve kişilik, Tutumlar ve iş tatmini, Yetenekler ve öğrenme, Örgüt kültürü, Örgütlerde Motivasyon, Örgütlerde liderlik, Örgütlerde çatışma, Örgütsel değişme, Örgütsel bağlılık, Örgütsel stres, Örgütlerde etik davranışlar ve yönetimi, Örgütlerde güç ve politika, Takım çalışması konularını içermektedir.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  1. Örgütsel davranışa dair temel kavramlar
  2. Kişilik ve tutum
  3. Algı
  4. Problem çözme ve öğrenme
  5. İş stresi ve stres yönetimi
  6. Grup dinamiği ve takım çalışması
  7. Davranış düzlemi-statü ve rol davranışları
  8. Ara Sınav
  9. Kişilik Kavramı, Kişilik Oluşumu ve Kişilik Teorileri ve Tipleri
  10. Örgüt kültürü
  11. İş ve örgüt dizaynı
  12. Örgütsel karar verme
  13. Örgütsel değişim süreci
  14. Genel Değerlendirme
  15. Genel Değerlendirme
  16. Final

 

 

 

  • DERS KODU VE ADI: SHK 120- Hava Hukuku

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 2 / Hafta –  Uygulama  / Hafta – Kredisi (Klâsik):2 / Ects;  Akts: 2

 

Sivil havacılık sistemi: organizasyonlar, konvensiyonlar, kurallar, ikili anlaşmalar, hava trafik anlaşmaları ele alınacaktır.

 

 

  1. Hava hukukuna giriş
  2. Hava hukukunun tarihi gelişimi
  3. Dünyada sivil havacılığın gelişimi
  4. Sivil havacılık hukukunun uygulamalarının tanımı ve sınıflandırılması
  5. Organizasyonlar, konvensiyonlar, kurallar, ikili anlaşmalar
  6. Ara Sınav
  7. Organizasyonlar, konvensiyonlar, kurallar, ikili anlaşmalar
  8. Organizasyonlar, konvensiyonlar, kurallar, ikili anlaşmalar
  9. Hava sahasının hukuki rejimi
  10. Hava sahasının hukuki rejimi
  11. Yolcu hakları
  12. Havayolu işletmelerinin hukuksal sorumlulukları
  13. Uluslararası hukuk
  14. Final

 

 

 

DERS KODU VE ADI: SHK 206- Havacılıkta Mülakat Teknikleri

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 2 / Hafta –  Uygulama  / Hafta – Kredisi (Klâsik):2 / Ects;  Akts: 2

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı işe alım sürecinde mülakat davranışları ve mülakat türlerini öğretmektir.

 

  1. Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış
  2. İşe Alım Yöntemleri
  3. İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri
  4. Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri
  5. Mülakat Kavramı ve Tanımı
  6. İşletmelerde Mülakat Çeşitleri
  7. Mülakat Öncesi Hazırlık
  8. Mülakat Süreci
  9. Mülakat Soru Örnekleri
  10. Mülakatın Değerlendirilmesi
  11. Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri
  12. İyi Bir Mülakat İçin Öneriler
  13. Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları
  14. Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci

 

 

DERS KODU VE ADI: SHK 216- Uçuş Psikolojisi ve Fizyolojisi

KREDİ / AKTS:           Teorik Saat 2 / Hafta –  Uygulama  / Hafta – Kredisi (Klâsik):2 / Ects;  Akts: 2

DERS İÇERİĞİ

Bu dersin amacı; uçuş psikolojisi hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve uygulamalı olarak incelemektir.

  1. Atmosfer, gaz kanunları
  2. Solunum ve Dolaşım Fizyolojisi
  3. Kabin Basınçlaması ve Oksijen sistemleri
  4. Hipoksi ve Hiperventilasyon
  5. Hipoksi ve Hiperventilasyon
  6. Dekomprasyon hastalıkları
  7. Vize
  8. Barometrik basınç değişikliklerinin fizyolojik etkileri
  9. Uyku hijyeni ve jet – lag
  10. Stres Kavramına Genel Bakış
  11. Uçuşta Durum Muhakemesi Kaybı
  12. Uçuş Psikolojisi Ve Havacılığa Uyum Yeteneği
  13. Uçucu Kişilik Özellikleri
  14. Final
Kimler Kabin Memuru Olabilir?

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu Bk. 49‘a göre, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri önlisans programına yerleşen öğrencilerin kayıt olabilmeleri için gereken koşullar şunlardır:

  • Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
  • Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
  • Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).
  • Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.)
  • Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.
Eğitim Süresi Nedir?

2 yıl.

Mezuniyet Derecesi Nedir?

Önlisans.

Puan Türü Ne Olmalıdır?

TYT.

Eğitim Dili Nedir?

Türkçe.